Online Training
Een deel van onze trainingen bieden wij ook online aan.
Voor het onderwerp de veiligheid van interne omgangsvormen zijn dit:
- Om conflicten te voorkomen, bespreekbaar te maken en op te lossen worden er hoge eisen gesteld aan de communicatieve vaardigheden van medewerkers en leidinggevende. In onze training ‘Beter Communiceren’ richten we ons op het versterken van de communicatieve vaardigheid gericht op het bespreekbaar maken van werkbeleving en startende of oude conflicten. U leert om op een zelfbewuste en heldere manier uw belangen en ideeën over te brengen op uw gesprekspartner. U voelt u meer zelfverzekerd en durft de mening, de argumenten en het gedrag van de ander ter discussie te stellen. In de training wordt de theorie gepresenteerd door middel van interactie en korte opdrachten. In het vaardigheidsdeel wordt getraind met een acteur. De training omvat twee dagdelen. Meer weten over ‘Training Beter Communiceren?’ Neem dan contact met ons op.
- Coaching nodigt medewerkers en leidinggevenden uit om in de spiegel te kijken, de balans op te maken en de energie te richten op de ambitie. Zo wordt gericht gewerkt aan competentieversterking en het realiseren van doelen. Ook kan coaching belemmeringen wegnemen die een effectief, veilig en prettig functioneren in de taakuitvoering en/of samenwerking beperken. Coachen kan, naast op individuele basis, ook groepsgewijs door middel van intervisie. In een intervisiebijeenkomst bespreken deelnemers een werkgerelateerd vraagstuk en adviseren hierover. Een goede intervisiestructuur in uw organisatie vergroot het probleemoplossend vermogen en ondersteunt de persoonlijke effectiviteit van uw medewerkers. U bent benieuwd naar onze individuele begeleidingsaanpak? Neem dan contact op.
Voor het onderwerp het voorkomen van publieksagressie zijn dit:
- De Coördinator Agressie en Geweld vervult een belangrijke taak binnen het agressiepreventiebeleid van uw gemeente. Hij/zij is de interne expert, overlegt over het onderwerp met het management, de medewerkers en de ondernemingsraad. Ook coördineert deze functionaris de uitvoerende activiteiten, is vraagbaak en stelt zo nodig kritische vragen. De rol is vergelijkbaar met die van een preventiemedewerker. In dit geval met taakveld agressie. Wij leiden voor gemeenten de Coördinator Agressie en Geweld op en zijn, indien gewenst, ook daarna beschikbaar voor bijscholing en ondersteuning. Meer informatie over de komende opleiding? Klik hier.
- De deelnemers aan deze training worden na een korte theoretische toelichting, uitgenodigd om deel te nemen aan korte, individuele oefeningen met de acteur (korte communicatie-oefeningen, geen lang rollenspel). De oefeningen maken de deelnemers vaardiger in het hanteren van het 5-fasenmodel gericht op agressiepreventie bestaande uit: 1. Contact maken; 2. Emotioneel ondersteunen; 3. Resetten en feedbackgeven; 4. Grens stellen; 5. Grens houden. Tijdens de oefeningen wordt door ons praktische feedback gegeven. Het maximum aantal deelnemers voor deze training is 10 personen. De duur bedraagt 1 dagdeel. Uw medewerkers competent en veilig aan de telefoon?
Neem dan contact met ons op. - De deelnemers aan deze training worden uitgenodigd om in kring-oefenvorm deel te nemen aan individuele oefeningen met de acteur (korte communicatie-oefeningen, geen lang rollenspel). De oefeningen zijn voornamelijk communicatief van aard (wat zeg je op welk moment en hoe zeg je dat). Na de individuele oefeningen richten we ons op het oefenen van collegiale ondersteuning (duo-oefeningen) en eventueel het inroepen van ondersteuning van het interventieteam. De communicatie oefeningen gaan vooral in op het de-escaleren van de situatie en het waarborgen van de eigen veiligheid en die van anderen. Tijdens de oefeningen wordt door ons praktische feedback gegeven. De duur bedraagt 1 dagdeel. Uw medewerkers competent en veilig aan balie en loket? Neem dan contact met ons op.
- In deze training voor leidinggevenden wordt de theorie van trauma en traumaverwerking toegelicht en wordt ingegaan op de belangrijkste randvoorwaarden voor een verantwoorde opvang en nazorg binnen uw organisatie. Vervolgens wordt een model gepresenteerd gericht op het voeren van eerste opvanggesprekken en nazorggesprekken en worden de belangrijkste gesprekstechnieken besproken. Er wordt in deze training gewerkt met rollenspellen, vormgegeven door de deelnemer samen met een acteur. De acteur geeft verschillende reactiestijlen vorm die aan bod kunnen komen tijdens opvang en nazorg (angst; onzekerheid; boosheid; verwijt). De training wordt uitgevoerd door een psycholoog in samenwerking met een acteur. De duur van de training is 2 dagdelen. Uw leidinggevenden competenter in opvang en nazorg van uw medewerkers? Neem dan contact met ons op.
- Het incidentgesprek is een gesprek dat wordt gevoerd naar aanleiding van een agressie-incident. Het heeft tot doel herhaling van agressie vanuit de burger te voorkomen. Deelnemers leren de burger aan te spreken op het normoverschrijdend gedrag en afspraken te maken voor de toekomst. Het incidentgesprek wordt in principe gevoerd door een leidinggevende of een andere, daartoe opgeleide functionaris. Onze training duurt 1 dagdeel. De maximale groepsgrootte voor deze training bedraagt 8 personen. Een professioneel en effectief incidentgesprek voeren?
Neem dan contact met ons op. - TrainingsMoment is een trainingsvorm voor individuele vaardigheidstraining. In deze opzet oefent een deelnemer samen met een trainer en acteur in verschillende situaties van emotioneel, tegenwerkend en agressief gedrag van een burger. De vorm leent zich uitermate goed voor maatwerk trainingsvragen. De vorm is maximaal veilig voor het oefenen. De duur van een TrainingsMoment is normaliter 1 ½ uren maar kan op wens worden verruimd. Er kunnen 2 TrainingsMomenten worden vormgegeven in een dagdeel. Wilt u een individuele maatwerktraining, bv. voor college-leden en/of raadsleden? Neem dan contact met ons op.
Geïnteresseerd in andere soorten trainingen? Klik dan hier.
Wilt u meer weten over onze trainingsmogelijkheden? Neem contact op.